Πολλές επιχειρήσεις ανεξαρτήτως μεγέθους θα συμμετάσχουν και φέτος στη Black Friday, οπότε η χάραξη μιας προσεγμένης στρατηγικής marketing είναι απαραίτητη για να προσελκύσετε δυνητικούς πελάτες και να ανταγωνιστείτε τις μεγάλες αλυσίδες λιανικής πώλησης.
Έχοντας αυτό κατά νου, έχουμε ετοιμάσει τρεις από τις καλύτερες πρακτικές marketing για Black Friday (πέραν της διαφήμισης) που είμαστε σίγουροι πως θα σας βοηθήσουν να τα καταφέρετε.
1. Βελτιστοποίηση της απόδοσης του website σας
Ένα από τα πιο κρίσιμα στοιχεία για μια επιχείρηση e-commerce, είναι η απόδοση του website. Σε ένα γεγονός όπως η Black Friday, οι πελάτες περιμένουν από τα ηλεκτρονικά καταστήματα να φορτώνουν γρήγορα, ώστε να μπορούν να βρουν γρήγορα τις καλύτερες προσφορές και κάνοντας τις αγορές τους.
Ο ιδανικός χρόνος φόρτωσης για τους ιστότοπους ηλεκτρονικού εμπορίου είναι 0-4 δευτερόλεπτα, καθώς έχει ποσοστό μετατροπής σε πώληση της τάξης του 12% έως 30%. Αν περάσει περισσότερος χρόνος, οι χρήστες αρχίζουν να εγκαταλείπουν τις αγορές τους και οι συναλλαγές μειώνονται κατά 1% κάθε δευτερόλεπτο.
Σημειώνουμε πως πολλές μεγάλες επώνυμες μάρκες και μεγάλα κατααστήματα, έχουν πέσει θύματα διακοπής λειτουργίας του ιστότοπου τους λόγω μαζικής επισκεψιμότητας! Η βελτιστοποίηση όμως του ιστότοπου μπορεί να αποτρέψει κάτι τέτοιο.
Ένας τρόπος για να προετοιμάσετε ένα ηλεκτρονικό κατάστημα για την εκστρατεία της Black Friday είναι να αξιολογήσετε το hosting. Εάν ο ιστότοπος πλησιάζει το όριο των πόρων του, εξετάστε το ενδεχόμενο αναβάθμισης.
Ένα ιδανικό πρόγραμμα θα πρέπει να διαθέτει άφθονο εύρος ζώνης, μνήμη, αποθηκευτικό χώρο και επεξεργαστική ισχύ για να υποστηρίζει τον αριθμό των προϊόντων που εμφανίζονται, το ποσό της αναμενόμενης μηνιαίας επισκεψιμότητας και ένα ομαλό ταξίδι αγορών.
Παρόλο που υπάρχουν πολλοί speed testers στην αγορά, συνιστούμε να ξεκινήσετε με το GTMetrix. Το συγκεκριμένο εργαλείο μπορεί να αναλύσει το χρόνο φόρτωσης του website σας από διαφορετικές τοποθεσίες server και να απεικονίσει τι συμβαίνει όταν ένας browser ανοίγει τη σελίδα.
2. Δημιουργία λίστας email marketing ειδικά για το Black Friday
Η δημιουργία λίστας είναι μια εξαιρετική στρατηγική marketing για την Black Friday προκειμένου να δημιουργηθεί διαφημιστική δραστηριότητα. Περιλαμβάνει τη συλλογή των email δυνητικών πελατών και την ενημέρωσή τους για τις προσεχείς προσφορές της Black Friday.
Η προσφορά ενός κινήτρου είναι μία από τις καλύτερες πρακτικές για καμπάνιες email marketing. Οι επισκέπτες είναι πιο πιθανό να εγγραφούν ένα τους δοθεί κάποια ανταμοιβή για την ανταλλαγή των πληροφοριών τους. Ορισμένες συνηθισμένες επιλογές είναι ένας ειδικός εκπτωτικός κωδικός ή μια δωρεάν δωροκάρτα.
Εκτός από αυτό, καλό θα ήταν να γίνει και προσωποποίηση του περιεχόμενου του email με βάση τις ανάγκες του χρήστη. Μια τέτοια εξατομίκευση μπορεί να οδηγήσει σε έξι φορές υψηλότερα ποσοστά συναλλαγών και σε έως και 122% απόδοση της επένδυσης.
Για το σκοπό αυτό, μπορείτε να τμηματοποιήσετε τους πελάτες με βάση το ιστορικό αγορών τους, χρησιμοποιώντας ένα εργαλείο ανάλυσης όπως το Google Analytics. Από εκεί και πέρα, θα αποφασίσετε τι είδους προσφορές θα τους δελεάσουν έτσι ώστε να προστεθούν στο email.
Για τους πιο πιστούς πελάτες, σκεφτείτε να τους προσφέρετε VIP εκπτώσεις ώστε να ενθαρρυνθούν για επαναλαμβανόμενες αγορές και να καλλιεργείτε η αίσθηση της αποκλειστικότητας.
Η εξατομίκευση μπορεί να είναι τόσο απλή όσο η αναφορά του ονόματος του παραλήπτη στο θέμα του email. Τέτοια θέματα email έχουν 22% υψηλότερο ποσοστό ανοίγματος από τον μέσο όρο.
Για να αυξηθούν περαιτέρω οι πιθανότητες, μπορεί να γίνει χρήση λέξεων που προκαλούν το αίσθημα της περιέργειας ή του φόβου να μην χάσουν μια μεγάλη ευκαιρία, ώστε να ωθήσουν στον άνοιγμα το email.
3. Ενίσχυση της παρουσίας σας στα social media
Τα social media αποτελούν ένα ισχυρό εργαλείο marketing, το οποίο μπορεί να επηρεάσει τις αγοραστικές αποφάσεις των καταναλωτών κατά 71%. Για τις εταιρείες ηλεκτρονικού εμπορίου, είναι επίσης μία από τις λίγες πλατφόρμες digital marketing που επιτρέπουν την άμεση αλληλεπίδραση με το κοινό.
Εκτός από την ενημέρωση για τις προσφορές της Black Friday, χρησιμοποιήστε τα social media για να ακούσετε τις ανάγκες των πελατών και να τους κρατήσετε ευχαριστημένους κατά τη περίοδο πριν και μετά τη black Friday.
Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές για το marketing της Black Friday στα social media:
Βελτιστοποιήστε τους λογαριασμούς στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Χρησιμοποιήστε μια σαφή εικόνα προφίλ και μια branded φωτογραφία εξωφύλλου. Συμπεριλάβετε λέξεις-κλειδιά σχετικές με την επιχείρηση σας στο bio. Βεβαιωθείτε ότι όλοι οι σύνδεσμοι που εμφανίζονται λειτουργούν.
Χρησιμοποιήστε τα hashtags της Black Friday. Οι χρήστες πιθανότατα θα τα χρησιμοποιήσουν για να βρουν περισσότερες προσφορές. Αυτή η ιδέα λειτουργεί καλύτερα για την πώληση προϊόντων που συγκεντρώνουν πολλές αναζητήσεις στο διαδίκτυο, όπως τα είδη ένδυσης και τα ηλεκτρονικά είδη.
Προγραμματίστε τα posts προβολής για την Black Friday και δημοσιεύετε με συνέπεια για να δημιουργήσετε προσμονή.
Καλό θα ήταν να μην υπερβάλλετε με τη χρήση περιεχoμένου για την Black Friday. Δημιουργήστε χώρο για άλλους τύπους post για να αποφύγετε να είστε υπερβολικά εμπορικοί και να μην ενοχλείτε τους δυνητικούς σας πελάτες.
Χρησιμοποιήστε διαφημίσεις στο Facebook γιατί προσφέρουν καλύτερη στόχευση από τις διαφημίσεις αναζήτησης και οδηγούν σε υψηλότερα ποσοστά μετατροπής, κατά μέσο όρο 9%. Φροντίστε να ανακατευθύνετε τους χρήστες σε μια βελτιστοποιημένη σελίδα προορισμού (landing page) αφού κάνουν κλικ στη διαφήμιση σας
Ανταποκριθείτε στα σχόλια και τα μηνύματα. Ορισμένοι αγοραστές μπορεί να απευθυνθούν στα κοινωνικά σας προφίλ για να ρωτήσουν για ένα προϊόν, να ζητήσουν βοήθεια ή να εκφράσουν ένα παράπονο. Αντιμετωπίστε αυτά τα ερωτήματα για να διατηρήσετε την καλή θέση και τη σχέση σας με τους πελάτες.
Σας ευχόμαστε καλή επιτυχιά.
UNIQUE marketing & development Consulting
Comments