Πώς να δημιουργήσετε μια επιτυχημένη στρατηγική digital marketing

Έγινε ενημέρωση: 4 Οκτ

Το μεγαλύτερο μέρος της σύγχρονης “κατανάλωσης” περιεχομένου, σε όλες τις μορφές του γίνεται μέσω του διαδικτύου. Εξαιτίας αυτού, οι εταιρείες αναγκάστηκαν να στραφούν στο ψηφιακό μάρκετινγκ προκειμένου να προωθήσουν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες τους. Ωστόσο, δεν αρκεί απλά η δημιουργία περιεχόμενου ελπίζοντας στο καλύτερο. Θα πρέπει αρχικά να δημιουργήσετε μια στρατηγική digital marketing που θα στοχεύει στην επίτευξη των μεσοπρόθεσμων και μακροπρόθεσμων στόχων σας.


"Η στρατηγική δεν είναι η συνέπεια του σχεδιασμού, αλλά το αντίθετο: η αφετηρία του". Henry Mintzberg, στοχαστής του μάνατζμεντ και της θεωρίας του στρατηγικού σχεδιασμού

Digital marketing strategy  | UNIQUE

Τι είναι η στρατηγική ψηφιακού μάρκετινγκ;

Μια στρατηγική digital marketing είναι η διαδικασία που περιγράφει, βήμα προς βήμα, πώς θα επιτύχετε τους στόχους marketing της εταιρείας σας στον ψηφιακό χώρο.


Υπάρχουν πολλά διαφορετικά κανάλια που μπορούν να αξιοποιηθούν ως μέρος ενός χαρτοφυλακίου digital marketing. Σε αυτά περιλαμβάνονται τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media), η πληρωμένη διαφήμιση (π.χ google, facebook ads) και τα earned media, το email marketing, για να αναφέρουμε μόνο μερικά από αυτά. Η στρατηγική καθορίζει τα ακριβή βήματα που πρέπει να ακολουθήσει η εταιρεία σας για να επιτύχει τους στόχους σας, και ποια κανάλια θα χρησιμοποιηθούν για την επίτευξή τους.


Παραδείγματα / κανάλια digital marketing

Πριν συζητήσετε τον τρόπο δημιουργίας ενός σχεδίου marketing, πρέπει να είστε εξοικειωμένοι με τα διάφορα διαθέσιμα μέσα και εργαλεία, τουλάχιστον τα βασικά. Ακολουθούν τα παραδείγματα ψηφιακού μάρκετινγκ που θα πρέπει να λάβετε υπόψη για τη στρατηγική σας.

social media | UNIQUE

Μέσα κοινωνικής δικτύωσης (social media)

Oι ημέρες που τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης ήταν απλώς … κοινωνικά, έχουν περάσει προ πολλού. Σήμερα, τα social media αποτελούν ουσιαστικό μέρος της διαφήμισης και ανάπτυξης για κάθε εταιρεία. Το Facebook, το Instagram, το LinkedIn είναι μερικές από τις πιο χρησιμοποιούμενες πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης για μικρές ή μεγάλες επιχειρήσεις. Κάθε μία από αυτές τις πλατφόρμες σας επιτρέπει να δημιουργήσετε ένα προφίλ έτσι ώστε να προσελκύσετε αλλά και να διατηρήσετε πελάτες, ενώ παράλληλα αποτελούν και πλατφόρμες για πληρωμένη διαφήμιση.


SEO (Search Engine Optimization)

Η αλλιώς βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης. Μπορεί να είναι ένα δύσκολο πράγμα για να το κατακτήσετε ολοκληρωτικά, αλλά είναι κρίσιμο για οποιαδήποτε στρατηγική digital marketing επιλέξετε. Όταν κάποιος αναζητά λέξεις-κλειδιά που ταιριάζουν με την επιχείρησή σας και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες της, θέλετε να βρίσκεστε στην αρχή των αποτελεσμάτων. Η στρατηγική σας όσον αφορά την προσθήκη λέξεων-κλειδιών στο περιεχόμενο του site σας (και όχι μόνο) θα σας βοηθήσει να αποκτήσετε αυτές τις σημαντικές θέσεις κατάταξης.


PPC (Pay per click)

Η πληρωμή ανά κλικ είναι ζωτικής σημασίας για να φέρνετε περισσότερη στοχευμένη επισκεψιμότητα στo site σας. Μπορείτε να στοχεύσετε τις διαφημίσεις σας ώστε να εμφανίζονται για συγκεκριμένες λέξεις-κλειδιά. Αλλά δεν έχει σημασία πόσες φορές θα βλέπουν οι ενδιαφερόμενοι τη διαφήμισή σας, πληρώνετε μόνο αν κάποιος κάνει click σε αυτή. Με αυτού του είδους τη στρατηγική λαμβάνετε πιο στοχευμένα Leads, γιατί ότι όταν κάποιος κάνει κλικ στη διαφήμισή σας, σημαίνει πως κάτι τον ενθάρρυνε να μάθει περισσότερα για την επιχείρησή σας. Αρκεί να έχει γίνει σωστά η διαφήμιση (εικαστικά, κείμενα, ύφος) και να έχουν επιλεγεί με προσοχή οι λέξεις κλειδιά. Μια αποτελεσματική στρατηγική PPC λειτουργεί συμπληρωματικά με τη στρατηγική SEO με σκοπό την αύξηση της επισκεψιμότητας και τη απόκτηση νέων πελατών ή νέων πωλήσεων.


Περιεχόμενο / blog

Αναρωτηθήκατε ποτέ γιατί τόσα πολλά sites έχουν blog; Είναι λόγω του content marketing! Οι περισσότερες διαδικτυακές αναζητήσεις οδηγούν τους ενδιαφερόμενους σε περιεχόμενο από κάποιο blog. Η ύπαρξη του μπορεί να τοποθετήσει εσάς και την επιχείρησή σας ως τους ειδικούς σε αυτό που κάνετε. Η χρήση blogs ή άλλου περιεχομένου μπορεί να βοηθήσει περισσότερους δυνητικούς πελάτες να βρουν τον ιστότοπό σας. Η σωστή δομή και η λειτουργικότητα του site σας θα πρέπει στη συνέχεια να τους οδηγήσει παρακάτω (πώληση, εγγραφή σε newsletter κλπ)


website  | UNIQUE

Το website σας

Τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, το SEO, η PPC και το περιεχόμενο έχουν ένα κοινό σημείο - οδηγούν (συνήθως) στον ιστότοπό σας. Τι βλέπουν λοιπόν οι επισκέπτες μόλις φτάσουν εκεί; Το website σας θα πρέπει να είναι ένα εξαιρετικά φιλικό προς το χρήστη. Οι επισκέπτες θα πρέπει να είναι σε θέση να περιηγηθούν εύκολα σε όλες τις πληροφορίες στο site σας για να βρουν αυτό που χρειάζονται. Με εσωτερικά links μπορείτε να τους «κατευθύνεται» σε επιπλέον πληροφόρηση και φυσικά στην αγορά κάποιου προϊόντος ή υπηρεσίας σας.

Μην ξεχνάτε ότι το site σας πρέπει να είναι το κεντρικό σημείο αναφοράς των ενεργειών digital marketing




Πώς να δημιουργήσετε ένα σχέδιο marketing για τον online κόσμο


Ορίστε έναν συγκεκριμένο στόχο

Πριν από την εκπόνηση οποιουδήποτε είδους σχεδίου, πρέπει να προσδιορίσετε ποιος θα είναι ο συγκεκριμένος στόχος της στρατηγικής digital marketing που θα ακολουθήσετε. Αν και αυτό ακούγεται απλό, είναι αναμφισβήτητα το πιο σημαντικό βήμα της διαδικασίας.

Αφιερώστε χρόνο για να καθορίσετε τι είναι αυτό που πραγματικά ελπίζετε να επιτύχετε με τη συγκεκριμένη εκστρατεία marketing.

Αύξηση επισκεπτών, brand awareness, leads, πωλήσεις, προώθηση νέου προϊόντος ή υπηρεσίας, ανάπτυξη λίστας email marketing; Που στοχεύετε; Σε νέους πελάτες, σε υπάρχοντες πελάτες; Όλα αυτά θα πρέπει να είναι ορισμένα εξ αρχής.


Αξιολογήστε την τρέχουσα παρουσία σας στο digital marketing

Για ορισμένες επιχειρήσεις, μπορεί να μην έχετε επί του παρόντος μεγάλη παρουσία στο ψηφιακό μάρκετινγκ. Ωστόσο, εξακολουθεί να είναι καλό να κατανοήσετε τι έχετε ήδη επιτύχει. Ξεκινήστε με τα τρέχοντα κανάλια marketing που διαθέτετε. Αυτά θα είναι πιθανότατα το website σας, κάποιο ή κάποια social media, το email marketing, το SEO, το pay-per-click κλπ.

  • Ποιες πλατφόρμες σας δίνουν τη μεγαλύτερη επισκεψιμότητα;

  • Ποιες πλατφόρμες σας παρέχουν την καλύτερη απόδοση επένδυσης;


Δημιουργήστε Buyer Personas

Πριν ξεκινήσετε τις ενέργειες marketing, πρέπει να έχετε κατανοήσετε το κοινό που απευθύνεστε και τις προτιμήσεις του. Μπορείτε να ξεκινήσετε δημιουργώντας μια αφήγηση για το κοινό-στόχο σας. Από πού ψωνίζουν; Ποια είναι τα χόμπι τους; Ποια κανάλια marketing χρησιμοποιούν; Στη συνέχεια, μπορείτε να γίνετε πιο συγκεκριμένοι με ερωτήσεις όπως: Τι χρειάζονται; Πώς μπορούμε να ικανοποιήσουμε ή και να ξεπεράσουμε τις προσδοκίες τους;


Δημιουργήστε ένα πλάνο ανάπτυξης περιεχομένου

Τώρα μπορείτε να αρχίσετε να αναπτύσσετε ένα συγκεκριμένο σχέδιο για κάθε κανάλι marketing που σκοπεύετε να χρησιμοποιήσετε. Τι περιεχόμενο πρέπει να δημιουργήσετε για κάθε πλατφόρμα για να επιτύχετε τους στόχους σας;


Λάβετε υπόψη σας ότι το “one-size-fits-all” δεν ισχύσει στο digital marketing. Αυτό αφορά τόσο στο πραγματικό μέγεθος (εικόνων, βίντεο, κειμένου) όσο και στο ύφος. Το περιεχόμενό σας στο PPC θα πρέπει να είναι διαφορετικό από το περιεχόμενό σας στο SEO. Το ύφος στο facebook ίσως θα πρέπει να είναι διαφορετικό από αυτό στο Linkedin για παράδειγμα.

Η δημιουργία ενός ημερολογίου περιεχομένου που οργανώνει οπτικά πόσο συχνά θα δημοσιεύετε σε κάθε πλατφόρμα και με ποια σειρά θα είναι εξαιρετικά χρήσιμη.

Σημειώστε ότι σημαντικά δεν είναι μόνο η ποσότητα και η ποιότητα όπως επίσης και η συνέπεια! Είναι προτιμότερο να δημοσιεύετε π.χ 2 φορές κάθε εβδομάδα, παρά 5 αυτή την εβδομάδα και μετά πάλι από 2-3 μήνες!


Αναλύστε τα αποτελέσματά σας

Σε τακτικά χρονικά διαστήματα, θα πρέπει να αναλύετε πώς αποδίδει η στρατηγική digital marketing που ακολουθείτε. Οι πελάτες αλληλοεπιδρούν με αυτά που μοιράζεστε; Είστε πιο κοντά στην επίτευξη του γενικού σας στόχου; Υπάρχει κάποιο σημείο στη διαδικασία που χάνουμε τη δέσμευση; Καθώς αναλύετε αυτές τις πληροφορίες, θα είστε σε θέση να ενημερώσετε το σχέδιό σας κινούμενοι προς τα εμπρός για να γίνετε ακόμη πιο αποτελεσματικοί.


Αν και αυτό μπορεί να ακούγεται σαν το τελευταίο βήμα, η δημιουργία ενός σχεδίου marketing είναι μια συνεχής διαδικασία. Θα πρέπει να συνεχίσετε να αναλύετε περιοδικά τα αποτελέσματα της στρατηγικής σας για να διασφαλίσετε ότι εξακολουθεί να είναι αποτελεσματική.


Όπως λέει και το όνομά μας (UNIQUE) η κάθε εταιρία είναι μοναδική! Αυτό σημαίνει ότι, εάν κάτι λειτουργεί σε μια εταιρία δεν σημαίνει ότι θα λειτουργήσει και σε μία άλλη. Υπάρχουν φυσικά βέλτιστες πρακτικές αλλά το copy/paste απλά δεν λειτουργεί. Δοκιμάζοντας και αναλύοντας τα αποτελέσματα βελτιστοποιείται η αποτελεσματικότητα των ενεργειών σας.



Με τόσους διαφορετικούς τομείς του ψηφιακού μάρκετινγκ που πρέπει να σκεφτείτε, είναι προφανές ότι η δημιουργία ενός σχεδίου digital marketing δεν είναι απλή υπόθεση.


Τα πιο σημαντικά πράγματα που πρέπει να θυμάστε είναι ότι κάθε στοιχείο της στρατηγικής σας θα πρέπει να συνεργάζεται με όλα τα υπόλοιπα, και η στρατηγική σας θα πρέπει να ενημερώνεται συνεχώς. Κάθε ένα από τα παραπάνω παραδείγματα ψηφιακού μάρκετινγκ θα πρέπει να προσεγγιστεί διαφορετικά και να αναλυθεί ξεχωριστά, ενώ παράλληλα θα πρέπει να οδηγεί στην επίτευξη του συνολικού σας στόχου. Αν και πρόκειται για ένα χρονοβόρο έργο, θα εκτιμήσετε τα αποτελέσματα όταν αρχίσετε να το εφαρμόζετε.


Και ένα τελευταίο tip. Κανένα σχέδιο marketing δεν θα έχει επιτυχία εάν δεν είστε πρώτα από όλα έτοιμοι να απαντήσετε σε μία απλή αλλά πολύ ουσιαστική ερώτηση: Γιατί να επιλέξουν εσάς;

Χρειάζεστε βοηθεια; Θα χαρούμε να επικοινωνήσετε μαζί μας. Σε κάθε περίπτωση είμαστε στη διάθεσή σας για να βοηθήσουμε σε κάθε σας βήμα.

126 Προβολές

Πρόσφατες αναρτήσεις

Εμφάνιση όλων