Ξέρετε τι θέλουν οι πελάτες σας; Νομίζετε ότι οι πελάτες εμπιστεύονται τα προϊόντα σας; Πότε ήταν η τελευταία φορά που είδατε έναν πελάτη να μοιράζεται την άποψή του (share, post, tweet κλπ) σχετικά με ένα προϊόν, μία υπηρεσία σας ή την ίδια την εταιρία σας; Ήταν παράπονο ή κομπλιμέντο;
Οι απαντήσεις σε όλες αυτές τις ερωτήσεις βρίσκονται μέσα από το marketing.
Ο τρόπος με τον οποίο προωθείτε την επιχείρησή σας (και τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας) καθορίζει την επιτυχία της στην αγορά.
Το marketing είναι το βασικό εργαλείο που χρησιμοποιείται για την απόκτηση νέων πελατών και τη διατήρηση τόσο της ζήτησης, την όσο το δυνατό μεγαλύτερη παραμονή των υφιστάμενων πελατών σας, την αύξηση της φήμη της εταιρίας σας , την ανάλυση του ανταγωνισμού και πολλά περισσότερα.
Χωρίς marketing, είναι πιθανό η επιχείρησή σας να μην έχει τις απαραίτητες πωλήσεις.
Παρακάτω θα δείτε ποιοι είναι οι 8 κυριότεροι λόγοι που χρειάζεστε το marketing για την επιχείρησή σας.
1. Το marketing ενισχύει τις πωλήσεις
Μία σωστή στρατηγική μαρκετινγκ χρησιμοποιεί διαφορετικές μεθόδους για την προώθηση των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας. Μόλις ένα προϊόν έχει τοποθετηθεί σωστά στην αγορά, είναι ήδη στο “ραντάρ” και αυτό αυξάνει τις πιθανότητές πώλησης.
Οι πελάτες μπορεί να θέλουν να δοκιμάσουν τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας και αυτό θα προκαλέσει μια απόφαση αγοράς. Όταν οι πελάτες είναι ευχαριστημένοι για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες σας, γίνονται πρεσβευτές σας. Θα εξαπλωθεί η φήμη σας και οι πωλήσεις σας θα αρχίσουν να αυξάνονται.
Εξασφαλίστε ότι προσφέρετε υψηλής ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες και το marketing θα κάνει την υπόλοιπη δουλειά.
2. Το marketing βοηθάει την επιχείρησή σας να διατηρεί συνέπεια και συνέχεια στην επικοινωνία με τους πελάτες
Κάθε επιχείρηση προσπαθεί να αποκτήσει καλούς και πιστούς πελάτες, σε βάρος των ανταγωνιστών τους.
Οι περισσότερες όμως επιχειρήσεις υποθέτουν ότι θα παραμείνουν πάντα το αγαπημένο εμπορικό σήμα των πελατών τους επειδή μέχρι τώρα δεν έχουν παραπονεθεί ποτέ. Αυτό είναι λάθος!
Ας δούμε γιατί :
Αν και διανύουμε την εποχή των social media, που οι αναρτήσεις και οι αξιολογήσεις πελατών έχουν γίνει καθημερινότητα, η μεγαλύτερη “πληγή” των επιχειρήσεων αποτελούν οι “σιωπηλοί” πελάτες : οι πελάτες που σταματούν να μας εμπιστεύονται ή απλά δοκιμάζουν ένα ανταγωνιστικό προϊόν χωρίς εμείς να το αντιληφθούμε.
Στις περιπτώσεις που εκφραστεί κάποιο παράπονο, η σωστή αντιμετώπιση από πλευράς σας μπορεί να μεταμορφώσει έναν πελάτη από παραπονούμενο σε πιστό. Στην περίπτωση όμως των “σιωπηλών” πελατών αυτό δεν είναι δυνατό.
Πρέπει πάντα να βρίσκουμε τρόπους να παραμένουμε στο μυαλό του κάθε πελάτη, ακόμα και αν είναι ευχαριστημένος!
Κάθε σχέση πρέπει να διατηρείται και να “δουλεύεται”.
Το marketing βοηθάει την επιχείρησή σας να διατηρεί σταθερά, μια καλή σχέση με τους πελάτες, διατηρώντας συνέπεια και συνέχεια στην επικοινωνία μεταξύ σας.
Δεν θα πρέπει να επικεντρώνεστε μόνο στην απόκτηση νέων πελατών εάν δεν υπάρχει μία ξεκάθαρη στρατηγική μαρκετινγ με σκοπό την διατήρηση των υπαρχόντων πελατών σας.
3. Το marketing βοηθάει στην οικοδόμηση και τη διατήρηση της φήμης της εταιρείας (brand equity)
Η ανάπτυξη και η διάρκεια ζωής της επιχείρησής σας συσχετίζονται και με τη φήμη της. Το brand equity είναι ένας όρος που περιγράφει την αξία μιας μάρκας. Αυτή η αξία καθορίζεται από την αντίληψη των καταναλωτών και την εμπειρία που είχαν με το συγκεκριμένο εμπορικό σήμα.
Εάν οι καταναλωτές σκέφτονται ιδιαίτερα θετικά για μια εταιρία υπάρχει θετικό brand equity, στην αντίθετη περίπτωση αρνητικό. Αρνητικό brand equity υπάρχει και στις περιπτώσεις που οι καταναλωτές δεν γνωρίζουν μία εταιρία!
Το θετικό brand equity επιτρέπει σε μια εταιρία να έχει υψηλότερες τιμές στα προϊόντα της, αφού θα υπάρχει και μεγαλύτερη ζήτηση. Αντίστοιχα, με χαμηλό ή αρνητικό θα πρέπει η εταιρία να βασιστεί σε πολική χαμηλού pricing, με ό,τι αυτό συνεπάγεται.
Σκεφτείτε ένα καθημερινό παράδειγμα : πόσο κοστίζει ένα κινητό τηλέφωνο από τις 2 μεγαλύτερες εταιρίες του χώρου και πόσο ένα αντίστοιχο από μία λιγότερο γνωστή εταιρία? Χωρίς αυτό να σημαίνει πως το κινητό της 2ης εταιρίας έχει χειρότερα χαρακτηριστικά.
Η πλειονότητα των δραστηριοτήτων marketing είναι προσανατολισμένη προς την οικοδόμηση της αξίας της μάρκας της εταιρείας.
Η φήμη της επιχείρησής σας χτίζεται όταν ανταποκρίνεται αποτελεσματικά στις προσδοκίες των πελατών της. Μια τέτοια επιχείρηση θεωρείται υπεύθυνο μέλος της κοινωνίας. Οι πελάτες γίνονται υπερήφανοι και αναζητούν να συσχετιστούν με τα προϊόντα σας.
Οι εταιρίες πρέπει να χρησιμοποιούν αποτελεσματικές στρατηγικές επικοινωνίας, εμπορικής επωνυμίας, PR και ΕΚΕ (Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης) για να εξασφαλίσουν τη διατήρηση της φήμης τους.
4. Tο μαρκετινγκ ενισχύει την οικοδόμηση της σχέσης μεταξύ μιας επιχείρησης και των πελατών της
Οι επιχειρήσεις πρέπει να οικοδομήσουν μια σχέση εμπιστοσύνης και κατανόησης με τους πελάτες τους.
Πώς καθορίζει το marketing αυτή τη σχέση;
Τα τμήματα έρευνας marketing βασίζονται σε δημογραφικά στοιχεία, psycho-graphics και συμπεριφορά των καταναλωτών.
Η τμηματοποίηση βοηθάει την επιχείρηση να ανταποκριθεί στις ανάγκες των πελατών της, ως εκ τούτου να κερδίσει την εμπιστοσύνη τους. Το marketing εξασφαλίζει ότι η επιχείρηση θα παραδώσει στους πελάτες της ό,τι ακριβώς υποσχέθηκε, στη σωστή στιγμή. Αυτό ενισχύει την ικανοποίηση και καθιστά τους πελάτες πιστούς.
Οι πιστοί πελάτες σας θα έχουν στη συνέχεια την εμπιστοσύνη να αγοράσουν περισσότερα προϊόντα από εσάς.
Η εμπιστοσύνη και η κατανόηση μεταξύ της επιχείρησης και των πελατών της καθιστούν τις εμπορικές δραστηριότητές σας πιο αποδοτικές.
5. Το marketing είναι ένα κανάλι επικοινωνίας που χρησιμοποιείται για την ενημέρωση των πελατών
Το marketing ενημερώνει τους πελάτες σας για τα προϊόντα ή τις υπηρεσίες που τους προσφέρετε.
Μέσω του marketing, οι πελάτες γνωρίζουν την αξία των προϊόντων, τη χρήση τους και κάθε πρόσθετη πληροφορία που θα μπορούσε να τους είναι χρήσιμη. Ενισχύει το brand awareness και κάνει την επιχείρηση να ξεχωρίζει.
Υπάρχει σκληρός ανταγωνισμός στην αγορά και πρέπει να υπάρχει μια σταθερή φωνή
για να τους πείθει διαρκώς να συνεχίζουν να σας εμπιστεύονται. Ενημερώνετε τους για πιθανές εκπτώσεις και άλλα ανταγωνιστικά χαρακτηριστικά των προϊόντων ή των υπηρεσιών σας, για να μένετε σταθερά στις πρώτες επιλογές τους.
Μέσω της επικοινωνίας, το marketing βοηθά την επιχείρησή σας να αποκτά ηγετική θέση στην αγορά και με τον τρόπο αυτό κερδίζετε ένα σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
6. Με το marketing αποκτάτε σημαντικές πληροφορίες για την επιχείρησή σας (insights)
Τι προτιμάτε, να προωθείτε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας σε πολλούς ελπίζοντας πως κάποιοι θα ενδιαφερθούν ή να επιλέξετε σε μικρότερη - ίσως - ομάδα υποψηφίων, οι οποίοι όμως έχουν περισσότερες πιθανότητες να αγοράσουν ?
Η σωστή στόχευση κοινού αποτελεί ίσως τη βασικότερη πρακτική του marketing.
Ωστόσο, πρέπει να υπάρχει το κατάλληλο περιεχόμενο/μήνυμα που θα ταιριάζει στο κοινό που στοχεύετε. Οι στρατηγικές marketing μπορούν να σας βοηθήσουν να δημιουργήσετε τα κατάλληλα επιχειρηματικά μηνύματα που θα πείσουν το κοινό-στόχο της επιχείρησης αυξάνοντας έτσι της πωλήσεις.
Ταυτόχρονα, με τη διαρκή ανάλυση των δεδομένων τόσο νέων πελατών όσο και των υφιστάμενων, το marketing μπορεί να σας δώσει πληροφορίες σχετικά με :
πιθανή αλλαγή των χαρακτηριστικών κάποιου προϊόντος/υπηρεσίας, ή
με την διαφοροποίηση διαδικασιών όπως : της διαδικασίας πώλησης (ενημέρωση, επιλογή προϊόντος, πληρωμή, παράδοση), ή τη διαδικασία μετά την πώληση (πληροφορίες για το προϊόν, αλλαγή, αναβάθμιση, κλπ).
Κάθε επιχείρηση βρίσκεται αντιμέτωπη με προβλήματα, όπως "τι", "πότε", "για ποιον" και "πόσο" να παράξουν. Είναι μία περίπλοκη και κουραστική διαδικασία που καθορίζει την επιβίωση της επιχείρησής. Ως αποτέλεσμα, οι επιχειρήσεις στηρίζονται σε μεγάλο βαθμό σε μηχανισμούς marketing για να λαμβάνουν αυτές τις αποφάσεις (ποιο προϊόν, σε ποιους πελάτες, πότε είναι η σωστή στιγμή, ποια η πρόβλεψη των πωλήσεων).
Γιατί θα πρέπει να βασίζονται σε μηχανισμούς marketing; Οι μηχανισμοί αυτοί χρησιμεύουν ως ένας αξιόπιστος σύνδεσμος μεταξύ της επιχείρησής σας και της κοινωνίας. Καλλιεργούν το μυαλό των ανθρώπων, εκπαιδεύουν το κοινό και τους πείθουν να αγοράσουν.
Έτσι το marketing λειτουργεί σαν στρατηγικό μέσο που προσφέρει χρήσιμες πληροφορίες για τη βέλτιστη λειτουργία της επιχείρησης.
7. Marketing = επιπλέον επιλογές εσόδων = στρατηγικός σύμμαχος ανάπτυξης
Καθώς οι στρατηγικές marketing αρχίζουν να δημιουργούν περισσότερους πελάτες και δημιουργούν loyalty στους υφιστάμενους πελάτες σας, εσείς αρχίζετε να αποκτάτε επιπλέον επιλογές. Η κατοχή των επιλογών είναι από τα σημαντικότερα επιχειρηματικά εφόδια.
Έχοντας πλέον, σταθερά αυξανόμενα έσοδα, το marketing μπορεί να σας βοηθήσει για να δημιουργήσετε νέα προϊόντα που θα απευθύνονται σε νέες ομάδες πελατών ή ακόμα και νέες αγορές.
Έτσι, το marketing αποτελεί έναν στρατηγικό σύμμαχο ανάπτυξης της εταιρίας σας.
8. Tο marketing είναι ένας αποτελεσματικός τρόπος για τη συμμετοχή των πελατών
Είναι σημαντικό για την επιχείρησή σας να “δεσμεύει” τους πελάτες της. Το Marketing είναι ένα εργαλείο για να “κρατήσει τη συνομιλία”.
Η συμμετοχή των πελατών, στα της εταιρίας και των προϊόντων της, είναι διαφορετική διαδικασία από την προώθηση των προσφορών σας. Η συμμετοχή περιλαμβάνει τον εφοδιασμό των πελατών σας με όλες τις σχετικές πληροφορίες για τα προϊόντα, τις υπηρεσίες και την ίδια την επιχείρησή σας. Είναι όλα συνδεδεμένα με τη δυνατότητα δημιουργίας, πάντα επίκαιρου περιεχόμενο.
Με τη συμμετοχή των πελατών σας, το marketing τους δίνει μια αίσθηση του ανήκειν.
Πείτε στους πελάτες σας τι δεν ξέρουν. Αν είναι ενδιαφέρον και αξίζει το χρόνο τους θα το επικοινωνήσουν.
Η συμμετοχή στα διάφορα κανάλια social media είναι επιβεβλημένη. Χρησιμοποιείστε φωτογραφίες, βίντεο, χιούμορ και γενικά περιεχόμενο χρήσιμο για τους πελάτες.
Σιγά σιγά οι πελάτες σας θα κάνουν οι ίδιοι διαφήμιση στην επιχείρησή σας. Υπάρχει κάτι πιο σπουδαίο ?
Comments