(Μία ΜΗ πολιτική ανάλυση, σε πιο ελεύθερο στυλ βασισμένη στις προσωπικές εμπειρίες του υπογράφοντος)
Εκλογές Μαΐου 2023.
Όλα τα κόμματα προσπάθησαν να ανανεώσουν τις λίστες με τους υποψηφίους τους. ΟK, ευχάριστο γεγονός μέχρι εδώ
Έχω την "τρέλα", ή όπως αλλιώς θέλετε μπορείτε να το πείτε, να κοιτάω τα βιογραφικά των υποψηφίων πριν ψηφίσω. Έτσι για το "συγγνώμη κύριε/κυρία ποιος είσαι;"
Έψαξα λοιπόν για το κόμμα που με ενδιέφερε και την περιφέρεια που ψηφίζω. Με ενδιέφεραν ειδικότερα οι νεότερες και λιγότερο αναγνωρίσιμες υποψηφιότητες. Να μάθω ποιοι/ποιες είναι (π.χ ένα βασικό βιογραφικό) και να διαβάσω τις θέσεις τους ώστε να δω εάν με εκφράζουν ώστε να τους ψηφίσω.
Καλό εεε? Αμ δε!
(Ανύπαρκτο) Πολιτικό Marketing
Πραγματικά εξεπλάγην από την Ψηφιακή Απουσία των περισσότερων!
Από επαγγελματικό «δαιμόνιο» έκανα το ίδιο ψάξιμο και για άλλα κόμματα και για αρκετές ακόμα περιφέρειες (κυρίως για τις μεγαλύτερες που υπήρχαν και περισσότεροι υποψήφιοι άρα και περισσότεροι «ανταγωνιστές»
Δυστυχώς το ίδιο αποτέλεσμα.
Σημειώστε …
Απουσία προσωπικού website (ένα βασικό site με ενότητες «ποιος/ποια είμαι», «τι έχω κάνει μέχρι τώρα στη ζωή μου (βιογραφικό)», «Οι πολιτική μου θέση/δραστηριότητα», «Γιατί να με ψηφίσετε»)
Απουσία ή απλά παρατημένη παρουσία σε social media. Βρήκα λογαριασμούς με 300 ή λιγότερους followers και με ελάχιστα posts, LinkedIn page χωρίς καν φωτογραφία, Instagram με τελευταία ανάρτηση Merry Christmas κλπ
Σε πολλές περιπτώσεις δεν βρήκα ούτε καν ένα βασικό βιογραφικό, κάπου, οπουδήποτε!
Πραγματικά ένα μεγάλο ΓΙΑΤΙ.
Ζητάτε από το κοινό της περιφέρειάς σας να σας ψηφίσουν.
Εάν εσύ σαν νέος/νεότερος (όχι αναγκαστικά ηλικιακά) υποψήφιος/υποψήφια δεν τους προσφέρεις πληροφορίες για εσένα, για να σε γνωρίσουν και στη συνέχεια να σε ξεχωρίσουν... Γιατί να σε ψηφίσουν? Γιατί να σε επιλέξουν ανάμεσα στους υπόλοιπους υποψηφίους του ίδιου κόμματος (για να μην πω και των άλλων κομμάτων και το τραβήξω πολύ) Αφού δεν αφιερώσατε την ελάχιστη προσπάθεια να αυξήσετε την αναγνωρισιμότητά σας με μέσα τα οποία δεν θα ξετινάξουν το budget σας ... Αλήθεια πως θα σας ψηφίσουν (και γιατι)?
Σημειώνω δε ότι σχεδόν το μεγαλύτερο ποσοστό αυτών των υποψηφίων δημιούργησε και εκτύπωσε κάποιο είδος «φυλλαδίου» ή και «αφίσας». Παρ’ όλα αυτά δεν έκαναν καν τον κόπο να μεταφέρουν έστω αυτές τις έτοιμες πληροφορίες σε ψηφιακό περιβάλλον (πχ σε ένα 1-page website, ή σε 5-10 posts με από τα έτοιμα κείμενα και φωτογραφίες).
Με βάση την καταμέτρηση των σταυρών, το αποτέλεσμα ήταν το αναμενόμενο!
Είναι το αντίστοιχο με μια νέα επιχείρηση.
Εάν δεν έχεις ψηφιακή παρουσία … Πως θα δω εάν υπάρχεις? Πως θα μάθω τί εταιρία είσαι? Τι προϊόντα ή υπηρεσίες προσφέρεις? Γιατί να επιλέξω εσένα ανάμεσα σε άλλες ανταγωνιστικές εταιρίες?
Τα ψηφιακά εργαλεία ήταν διαθέσιμα σε όλους. Digital διαφήμιση, email marketing, website, social media, και πολλά ακόμα που θα μπορούσαν να εφαρμόσουν οι υποψήφιοι. Αλλά να μην εφαρμόζουν ούτε καν τα απολύτως βασικά?
Ααα για να μην το ξεχάσω. Όλοι οι υποψήφιοι ήθελαν να απευθυνθούν και στους νέους!
Πως γίνεται να κατεβαίνεις για υποψήφιος βουλευτής και να μην έχεις μία ολοκληρωμένη στρατηγική (marketing) ή αυτή που έχεις να μην περιλαμβάνει τον ψηφιακό κόσμο?
Σε λίγους μήνες θα έχουμε τις Αυτοδιοικητικές (Νομαρχιακές και Δημοτικές) εκλογές (Οκτώβριο 2023) ας ελπίζουμε πως έστω και κάποιοι υποψήφιοι θα ακολουθήσουν μία πιο ορθολογική, budget friendly και πιο αποτελεσματική στρατηγική. Επαγγελματίες του marketing υπάρχουν. Απλά ρωτήστε τους.
Chief Strategy Creator | Founder
UNIQUE marketing & development Consulting
ความคิดเห็น